Očima recidivisty: Proč české vězeňství vykazuje tak špatné výsledky?

Ve vězení jsem někdo, ale tam venku jsem úplná nula.  Tady nikdy nechybí voňavý tabák. Tam venku musím sbírat prašivou ,,vajglovinu."

Tak už zase sedím. Je to potřetí v krátké době. ,,Nelíbil'' jsem se soudkyni. Určitě si týden ,,nevrzla",nebo TO zrovna dostala.  

Klasická vstupní prohlídka: Jméno, věk, profese, zdravotní problémy, dieta? 

Už se těším na polévku. I když chutná trošku jako voda, bude daleko lepší, než ta v cele předběžného zadržení. Sedím a přemýšlím co dál. Káva a tabák. Dvě hodnotné věci tady za zdí. Kouknu se na hodinky a smutně pohlédnu na ciferník. Měl jsem je rád. Vždycky jsem na nich stopoval, za jak dlouho přijede policie. Ale je čas, nechat je jít. Vždycky jsem si kupoval drahé a kvalitní hodinky abych je v případě mého zadržení, mohl v base dobře prodat. 

Za hodinu už sedím a z hrnku na mém stole stoupá pára. Vůně čerstvě uvařené kávy, na chvilku provoní celu nasáklou smradem z potu. Můžeme se vykoupat jednou za týden. Tak nečekej žádný zázraky. 

Pak následuje převoz, následně žádám o práci. Když budu ,,makat", tak ten trest rychle uteče. Jasně můžu se jen válet na oddělení, ale kde vezmu na tabák a kávu? Nejsem krutý člověk, nemohl bych slabší jedince okrádat, nebo jim dělat zle. Pár takových se tu ale také najde. Já chci jen makat makat makat, ať už jsem za chvíli venku. 

Už se strašně moc těším ven až budu svobodný! Až budu... až budu....  Cítím smutek. Co budu venku dělat? 

Tady mám všechno. Jídlo, postel, práci. Dokonce tu mám i nějaké přátele. Nic nechybí. Jo vlastně ženská! 

To je to co budu mít venku. Najdu babu, založíme rodinu a všechno bude jako v tom filmu, co sem viděl včera, do doby než bachař vypnul elektriku. Všechno bude dobrý. 

Konečně jsem volný. Stojím před úřadem. 

Nervózně přešlapuji a čekám až dostanu od úřednice tisíc korun. Je to vše co mohu dostat. Alespoň pro zatím. 

Jdu na pivo. 

Mám takovou radost ze svobody, že zvu lidi od stolu. Chci se o ní podělit s ostatními. 

Peníze dochází. 

Kde budu spát? 

Vzpomínám na kluky. Na mou teplou postel. 

Asi se tam za vámi brzy zastavím ...

Nebo ne? 

 

 

 

 

 

Autor: Miroslav Semecký | úterý 22.11.2016 18:32 | karma článku: 29,17 | přečteno: 2638x
  • Další články autora

Miroslav Semecký

Padá Facebook, něco si přej

5.3.2024 v 20:08 | Karma: 14,68
  • Počet článků 102
  • Celková karma 24,22
  • Průměrná čtenost 1886x
  • Sluníčkář z přesvědčení

  • Havločlověk

  • Občanský aktivista

  • Blogger - Idnes

  • Blogger - Fórum 24

  • Blogger - Týdeník Respekt

Seznam rubrik