Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JW

Stalo se to i našim. Přišla jim zpráva od známých, že hrají nějakou hru a že mají přeposlat kód. Přišli jen o pár stovek z paušálu.

Řekla bych, že 100% takových žádostí na mesengeru je pokus o podvod.

1 0
možnosti
Foto

Pár stovek je pro lidi někde v Bangladéši, Nigérii, Pákistánu a podobně dost peněz.

0 0
možnosti
VL

Asi před dvěma lety jsem měl telefonát, volala nějaká slečna a nadšeně mi sdělovala, že jsem v nějaké soutěži - o které jsem nikdy neslyšel - vyhrál první cenu. A aby mohli ověřit moji totožnost, tak potřebují všechny udaje z mé občanky. A mlela a mlela, abych neměl čas přemýšlet. Podařilo se mi ji přerušit, a řekl jsem jí, že mě ta výhra nesmírně těší, ale že jsem filantrop, rád dělám lidem radost, a tak tu svoji výhru věnuji ji, a aby mi řekla udaje ze své občanky, abych mohl napsat darovací smlouvu. Slečna začala sprostě nadávat a zavěsila.

10 0
možnosti
Foto

Tak sorry, ale nikdy by mě nenapadlo neznámému člověku ofotit svoji bankovní kartu.

6 0
možnosti
MW

Co neznamému....ani známému!

9 0
možnosti
ZS

Proc to FB neblokuje? Protoze mu jeste EU za tohlecto smejdske jednani nedala mastnou pokutu.

1 0
možnosti

Ze stejneho duvodu, jako tisice lidi zaplatilo za nechtene ci podvodne volani do zahranici. Nikdo si na telefoni operatory nedoslapl a soudy se ridily literou zakona

Stejne tak se neustale objevuji na strankach vyslovene podvodne reklamy. Co jsem o tom cetl, dodava je Google a provozovatel stranek na ne nema vliv. A nikdo s tim nic nedela

6 1
možnosti
MN

Za kazdy podobny clanek / blog jsem rad. Tech nastrah bude jenom pribyvat, a s vyuzitim AI hodne rychle.

Doporucil bych na podobne tema shlednout toto:

https://youtu.be/emGTZYyHHXI?si=iv2_7nEHYSX4FUSg

7 0
možnosti

A proto, koho osobně neznám, veškeré žádosti o přátelství zamítám. A že by někdo, kdo mi chce poslat peníze potřeboval údaje na mé kartě? K tomu přece stačí mé číslo účtu. Tak to přece odjakživa funguje. Ale u některých lidí, je to asi marný, je to marný a je to marný.

9 0
možnosti
Foto

Je to jednoduché.

Základem je obezřetnost a zpětná přímá - nejlépe hlasová kontrola.

A krom toho zpochybená víra, že zrovna stěstí sedlo na vás nebo na vašeho kamaráda.

Obvykle rovněž postačí zdravý rozum - pak nebudete psát celkem zbytečné blogy a omílat v nich již stokrát omílané.

1 2
možnosti
Foto

Utopická vize. Zdravý rozum se nedostává každému, čili podobné články na blogu budou i nadále nutností.

4 0
možnosti

Zasláním telefonního čísla o žádné peníze nikdo nepřijde (kromě možná jiných komplikací - viz níže příspěvek pana Beránka). Chleba se láme až ve chvíli, kdy někomu pošlete oboustrannou kopii své platební karty kvůli zaslání nějaké vymyšlené výhry. To ale udělá jen skutečně naivní člověk.

27 0
možnosti
Foto

Pokud je částka vyšší, například v hodnotě dárkového poukazu 5.000 Kč, podvodník koupí on-line zboží za které zaplatí kartou oběti. Podvedému přijde kód, který podvodníkovi pošle.

Ten si to ještě může „pojistit“ tím, že oběti pošle sofistikovanou SMS, která oběť zmate a obdržený kód pošle.

2 0
možnosti
MZ

Přišla mi taková zpráva od přítelkyně na facebooku, se kterou se znám, bývalá kolegyně z práce. Zpráva zněla asi takto: Ztratila jsem na tebe telefonní číslo, pošli mi ho prosím. Poslala jsem, nenapadlo mě že by to mohl být podvod. Pak mi to přišlo divné,tak jsem jí napsala sms s dotazem, samozřejmě o ničem nevěděla. Na messengeru jako by od ní se objevila zpráva " to je hekr". Nereagovala jsem už. Dále se nic nedělo, žádná žádost o údaje o platební kartě, žádná výhra ani dědictví. . Asi po několika týdnech nebo měsících se objevila sms o nevyzvednutém balíku na poště, s odkazem kam se má kliknout, to jsem vymazala a od té doby nic. Snad o prachy nepřijdu, i když dnes člověk neví co můžou s tou elektronikou všechno vymyslet. Buďme všichni opatrní.

17 0
možnosti
Foto

Manželka dostala stejnou zprávu. Taky od bývalé kolegyně z práce. Bohužel jí to číslo poslala a to neměla dělat... Škoda, že se mne nezeptala, protože bych jí okamžitě řekl, že se jedná o podvod, ať vůbec nereaguje

4 0
možnosti
  • Počet článků 102
  • Celková karma 24,28
  • Průměrná čtenost 1886x
  • Sluníčkář z přesvědčení

  • Havločlověk

  • Občanský aktivista

  • Blogger - Idnes

  • Blogger - Fórum 24

  • Blogger - Týdeník Respekt

Seznam rubrik